דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משאית יד שניה - לא תמיד עדיף חדש 

מאת    [ 25/06/2009 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 3813 פעמים ]

רכישה של משאית יד שניה היא סוגיית כבדת משקל, תרתי משמע, המצריכה בחינה מדוקדקת של קריטריונים רבים. איזה דגם לקנות, מהו המפרט הטכני המועדף וגובה התקציב העומד לרשותנו הם רק חלק מאותם קריטריונים שיש להביא בחשבון, שכן לא מדובר במוצר זול אלא ברכישה משמעותית ושימושית ברמה היומיומית לצרכי עבודה. לאלה אתם מוזמנים להוסיף את ההוצאות הנלוות הקבועות, כגון דלק, ביטוח, טיפולים במוסך, אגרות רישוי וכדומה.


להבדיל מרכישה משאית חדשה, הדבר ממנו הכי כדאי להיזהר הוא רכישת משאית יד שניה בעייתית, במסווה של תקינה. משאיות יד שניה רבות עברו שעות כביש לא מעטות, ולכן חובה לבדוק היטב את הרכב טרם הקנייה.


משאית יד שניה - שוחד תמורת אמינות


אפשר להיפטר מכל אלה ולרכוש משאית חדשה, שהרי אין כמו משאית מהיבואן עם ריח של "חדש" וניילונים לקרוע מהמושבים. אבל אפשר ללכת על משאית יד שניה, ובמקרה כזה רצוי וצריך להיוועץ במומחה רכב לפני הקנייה. מדוע? לסיבות הנ"ל תוסיפו את העובדה, לפיה בעלי משאיות יד שניה לא מהססים לשלם לבעל המוסך שלהם כדי שיעיד שהמשאית תקינה לגמרי. יתכן שתתקלו במשאית שמונה הקילומטרים שלה שובש, אך בדיקה קפדנית ומקצועית יותר תצביע על שחיקת מנוע, גיר או חלקים מכניים אחרים. רכישת משאית יד שניה כזאת תהיה בזבוז אדיר של כסף, שכן חלקי החילוף למשאיות הם יקרים מאוד.


ועדיין, משאית יד שניה עדיין לא פעם תהיה עדיפה יותר קנייה, גם אם היא משומשות. כך למשל, משאית שהייתה בשימוש חברה בעלת צי רכב תהיה, לרוב, בטוחה יותר לרכישה כיוון שהיה מי שביצע בה עבודות תחזוקה שוטפות ואמינות.


משאית יד שניה - גם דרך היבואן


משאית יד שניה אפשר לקנות גם דרך היבואנים השונים, שימכרו אותה לאחר שעשו עסקת טרייד אין למשאיות עם לקוח אחר. בישראל פועלים מזה שנים יבואני משאיות ורכבי משא אחרים, שצברו את המוניטין שלהם בעמל כפיהם ולא יעיזו למכור ללקוח חתול בשק ולהסתבך ברמאויות. במובן הזה, לא כדאי לפסול את ה"סחורה" שלהם. קניה כזאת של משאית יד שניה מן היבואן גם תגובה, בדרך-כלל, בתעודת אחריות עם ביטוח לתקופת זמן מוגדרת, כאות אמינות על המשאית שנקנתה מהם. עוד פרמטר שמצביע על כדאיות הרכישה הוא נושא ספר הטיפולים והמעקב. משאית יד שניה שטיפוליה תועדו, תאריך ימים אצל הלקוח.


בנוסף בדקו האם למשאית המבוקשת על ידכם יש "שוק" וביקוש, ליום בו תרצו להיפטר ממנה. פתחו מחירון משאיות ובדקו את השלכות ההיצע והביקוש על הדגם בפחת בכל מה שקשור לערך המשאית. יתרון אחר עבור משאית יד שניה הוא המבחר הרב והיכולת לבחון הצעות רבות של משאיות מסוגים שונים ומגוונים. מאידך, תזדקקו ללא מעט סבלנות, אורך רוח ואנרגיות כדי לבחון כל הצעה לגופה, ו"לתזז" בין המוכרים השונים והמוסכים לבדיקה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב